hunny miss (aka lets fead him to the gators) (ehs_wildcats) wrote,
hunny miss (aka lets fead him to the gators)
ehs_wildcats

  • Mood:

Me and Orson Welles @ Deauville Film Festival

No Zac of course, due to his Charlie St. Cloud obligations, but here are some pics of Christian McKay and Richard Linklater from the Deauville Film Festival:



From the Photocall:







From the premiere:







The jury of the festival:



1, 2

We didn't get a lot from twitter about this but here are the couple that came up:



And we did get a couple of reviews. From the approximate translations, neither particularly liked the movie or Zac. Both liked Christian McKay.

ecranlarge.com

Et ce n'est pas le film d'après qui viendra relever le niveau. Car Me and Orson Welles, de Richard Linklater, s'il suit la rencontre entre un jeune apprenti comédien et celui qui deviendra bientôt le célèbre cinéaste qu'il fut, souffre surtout d'une énorme erreur de casting. Zac Efron. Incapable de sortir de son rôle d'High School Musical, totalement à côté de la plaque dans un film d'époque – pardon Lucile pour ses mots !. Me and Orson Welles se situe ainsi dans les années 30, époque où Welles n'était alors qu'un metteur en scène de théâtre, sur le point de cartonner avec le César de Shakespare. Sauf que le long métrage préfère s'attacher à la figure de ce jeune homme insipide, incarné, donc, par Zac Efron, lui qui se fait littéralement écraser par Christian McKay, la révélation de ce film. Creux et long, le long métrage est une vraie déception malgré l'atmosphère si singulière qu'il dégage, recréant un microcosme artistique sur le point d'être bousculé (1/5).

Approximate translation:

And this is not the film according to that will come to raise the level. For Me and Orson Welles, of Richard Linklater, if it follows the encounter between a young apprentice actor and the one that will become soon it famous film director that it was, suffers especially of a huge error of casting. Zac Efron. Incapable go out of his role of High School Musical, totally next to the plate in an era film – pardon Lucile for its words!. Me and Orson Welles is situated thus in the years 30, era where Welles was not while a metteur in theater scene, on the verge of scoring with the Caesar of Shakespare. Except that the long measurement prefers to attach itself to the face of this young tasteless, incarnate man, therefore, by Zac Efron, him that is done literally to crush by Christian McKay, the revelation of this film. Hollow and long, the long measurement is a true disappointment despite the so unique atmosphere that it releases, recreant an artistic microcosme on the verge of to be jostled (1/5).

source

telerama.fr

Et si la vraie vedette du Festival du cinéma américain était un... Anglais ? Christian McKay est juste génial dans Me and Orson Welles, de Richard Linklater – et il ne joue pas « me »... Drôle d'histoire. Richard Linklater, cinéaste indé d'Austin, Texas, connu pour quelques comédies « djeunes » (Slacker, Dazed and confused), passé à Cannes avec Fast Food Nation, est ici aux commandes d'un film en costumes racontant, à la fin des années 30, le premier spectacle du Mercury Theatre d'Orson Welles : une production du Jules César de Shakespeare en uniforme gris-noir qui pointait directement la montée du fascisme en Europe. Film choral sur le théâtre, avec une distribution totalement hétéroclite, qui va du « Disney boy » Zac Efron (assez décevant) à Claire Danes, via la « klapischienne » Kelly Reilly.

Cherchant son Orson Welles, Linklater tomba sur un comédien de théâtre british qui tournait avec un monologue intitulé Rosebud : il y jouait Orson Welles à tous les âges ou presque, du playboy de Citizen Kane au mastodonte tardif à la recherche de financements en Europe. Du coup, McKay est incollable sur le bonhomme. Il a lu une quarantaine de bios et autres mémoires, revu les films une demi-douzaine de fois, et s'enorgueillit d'un titre de gloire qui le ravit. Il a croisé par hasard, un jour, Oja Koda, la « veuve » officielle de Welles, qui, à son passage, s'est retourné en poussant un cri d'effroi...

Le film n'est – évidemment – pas tout à fait à la hauteur de son sujet, plaquant des éléments de fiction inégaux (Zac Efron dispute Claire Danes à Orson, et on le comprend) sur la grande Histoire. Mais celle-ci est là, en toile de fond : Linklater a même parlé aux deux ultimes survivants de la production, dont l'acteur nonagénaire Norman Lloyd, qui coule des jours heureux à Los Angeles et y fait du tennis trois fois par semaine ! Présenté au festival de Toronto il y a tout juste un an, Me and Orson Welles n'a pas de distributeur français... Un petit effort pour les fans d'Orson, s'il vous plaît...

Aurélien Ferenczi

Approximate translation:

And if the true star of the Festival of the American movie was one... English? Christian McKay is inspired just in Me and Orson Welles, of Richard Linklater – and it does not play "me"... Funny history. Richard Linklater, film director indé of Austin, Texas, known for some comedies "djeunes" (Slacker, Dazed and confused), passed to Canes with Fast Food Nation, is here to the orders of a film in suits relating, at the end of the years 30, the first spectacle of the Mercury Theatre of Orson Welles: a production of the Julius Caesar of Shakespeare in black gray uniform that pointed directly climbed it of the fascisme in. Choral film on the theater, with a totally miscellaneous distribution, that goes of the "Disney houseboy" Zac Efron (rather disappointing) to Claire Danes, through the "klapischienne" Kelly Reilly.

Looking for his Orson Welles, Linklater fell on an actor of theater british that turned with an entitled monologue Rosebud: it there played Orson Welles to all the ages or almost, playboy of Citizen Kane to the late mastodonte to the financing research in Europe. Suddenly, McKay is unbeatable on the fellow. He read a forty of bios and other memories, reviewed the films a half a dozen of time, and takes pride of a title of glory that the delights. He crossed by chance one day, Oja Koda, the "widow" official of Welles, that, to his passage, returned itself while pushing a cry d'effroi..

The film is not – evidently – completely to the height of his subject, veneering elements of unequal fictions (Zac Efron disputes Claire Danes to Orson, and one understands it) on the big History. But this one is there, in bottom canvas: Linklater even spoke with the two ultimate survivors of the production, of which the nonagenarian actor Norman Lloyd, that flows happy days to Los Angeles and there does the tennis three times a week! Presented to the festival of Toronto there is all just a year, Me and Orson Welles has not any French distributor... A small effort for the fans of Orson, please...

source

Also here are the few twitters we got from the London press screening:



This guy twittered about it and it sounds like he's seen it, but idk where:



Should have checked imdb earlier but two new reviews were added by commenters, one really recently:

Tags: christian mckay, linklater, me and orson welles, reviews: maow, screening, social media
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 54 comments